středa 28. ledna 2015

Jeden den

Středa 28. 1. byla opět zajímavý den. A hodně psychicky náročný. Po poledni se ve dveřích objevila naše klientka, že chce reklamovat vlasy. Jako důvod uvedla, že se jí udělaly (na vlastních vlasech) dredíky. Když jí bylo vysvětleno, že to není chyba prodloužených vlasů, ani odvedené práce (na prodloužených vlasech žádné dredy ani zacuchané prameny nebyly), zkrátka jsou jen vlásky zralé na posun (po 3 měsících), chtěla alespoň posun zdarma.

Když jsme se nějakým způsobem domluvily, že jí kolegyně vlasy alespoň sundá (na větší úkon čas nebyl, když klientka přišla neobjednaná), kolega jí sundal kabát - a ejhle - kabát slečna nosila i s pěkně visící cenovkou. V tu chvíli jsem si vzpomněla na detaily i z prvního prodlužka...

Slečna si totiž věci nekupuje, ale půjčuje. A sakra. Dokonce tehdy škemrala o slevu i z důvodu, že je blogerka a napíše o nás článek. Ještě zavčasu jsem zjistila, že žádný blog nemá. Na to řekla, že si ho bude teprve zakládat, ale určitě bude úspěšný a ona o nás napíše. No jasně...

Každopádně po sundání jako ostřílený jezdec ("reklamace" zřejmě řeší dennodenně) nechtěla zaplatit a navíc chtěla ještě zdarma jako kompenzaci vše, co prodáváme k regeneraci vlasů. Sundané vlasy samozřejmě hned dostala v pytlíčku. "Musí přeci své vlasy po sundání těch nekvalitních vlasů pořádně zregenerovat," cituji její slova. "Šampon, kondicionér, masku, olejíčky"... Jenom jsem na ni koukala a nevěděla jsem (fakt jsem nevěděla), co říct... Ona mi samozřejmě pomohla: "A nebo..." a začala vyhrožovat a vydírat.

Nebudu raději psát, jak to celé dopadlo... (Můžete se mě samozřejmě zeptat osobně.)

Hned po ní, jako by toho nebylo málo, přišla "ta samá" a také že je nespokojená, ale že jí jen stačí, když jí vlasy zdarma sundáme. "A nebo..."
Nebo by bylo zle. OK. Sundané vlásky také dostala s sebou. Sice se to při osobním styku obešlo bez scén, v noci nám od ní stejně přišla výhružná zpráva na Facebook. "Chci zpátky všechny peníze!"
Důvod nespokojenosti: Z černých vlasů při mytí tekla hnědá voda. Takže to nejsou panenské středoevropy. Takže to musí být něco nekvalitního...
Dodávám, že klientka si sama vlasy vybrala v našem showroomu, a protože měla vlasy černočerné, dotónovali jsme i vybrané tmavě hnědé (panenské) vlasy načerno. S ní jak to dopadne, toť otázkou.

Zároveň jsem ten den (ještě v noci) dávala na Facebook fotku, kdy se nám svěřila do rukou nešťastná klientka - co jí to v konkurenčním salonu dali na hlavu. Do jejích přírodně světle hnědých vlasů jí dali šílený mix pramínků ve stylu "co dům dal": platinové, žluté, oranžové, všechny možné odstíny červené až po tmavě mahagonovou... S dovolením jsme si tedy udělali 2 fotografie, na jedné byla klientka zezadu, možná z mírného profilu, ale tvář vůbec, vůbec nebyla vidět. A na druhé byl detail vlasů, které jsme sundavali. Hned večer jsem dala fotky na Facebook, takovéto nepovedené práce čtenáře zajímají. No - a dneska, opět jakoby toho nebylo málo - rozezlený telefonát, že z klientky děláme krávu a ať fotky okamžitě smažeme!!! A nebo - a opět výhrůžky. Na takovou "blbost" v uvozovkách... Na to opravdu býval stačil jen krátký vzkaz "Smažte prosím fotky, které se týkají mých vlasů, děkuji."


Ale proč to tu celé sepisuji? Chci být za chudinku? Vůbec ne... Ještě večer totiž přišla na konzultaci nešťastná klientka s vlasy odjinud. Chtěla být na svůj velký svatební den krásná, a proto si našetřila na svoji velkou proměnu 30 tisíc. Jenže je investovala na nesprávném místě :-( Chtěla panenské středoevropské světlé vlásky, takovou tu božskou panenskou blond - a místo toho měla na hlavě rousy nějakých žlutých a zrzavých čínských šmejdů. Měla je čerstvě, ale už tak brzy se z nich staly ty klasické asijské chemlonovaté licousy... A co jí na tuto oprávněnou reklamaci v salonu, kde byla, řekli?... Ano, totálně ji poslali do prdele, když to tak narovinu napíšu. Doslova ji vyhodili - nezájem. Holky mi je fakt líto.

S poslední holčinou jsme vzadu asi hodinu řešili co a jak, snažili jsme se pomoct. Po takovém dnu by ale potřeboval člověk spíše pomoct a poradit sám. Tenhle den byl obzvlášť demotivující. Bylo to jak dostávat kopance do zadku, pěkně jeden po druhém. Každá z klientek tak odporně vyhrožovala, a přitom to bylo tak neoprávněné... Nikdo od nás nedostal chemlon, nikdo od nás nedostal asijský hnus, nikomu jsem neodvedla špatnou práci... A ta chudák holka na závěr, která zaplatila 30 tisíc za levný šmejd v nákupce za pár stovek, to už bylo opravdu k pláči. Existuje někde nějaká spravedlnost?


Tohle byl opravdu jeden, jediný den. A blogy jsou od toho, aby se o takové dny dělilo s těmi, kdo chce pod pokličku nakouknout... Tak se omlouvám, že si tak "neprofesionálně" vylévám srdce. Ale jsem taková.

Děkuji za přečtení, mějte se hezky a vždycky věřme v lepší dny!

Vaše Petra.

PS: Ještě jsem si vzpomněla, že mi dnes ještě psala jedna klientka. Že je zklamaná z toho, že na ní prodloužení vlasů nikdo nepoznal. To tak nějak aby toho na jeden den asi nebylo málo :-) 

10 komentářů:

  1. Dobrý den,
    teda koukám, že leden je pro Vás opravdu náročný měsíc. :( Co říct na takové chování klientek......? Při čtení článku jsem jen nevěřícně kroutila hlavou a nechápu, co vše si lidi mohou dovolit a že se vůbec nestydí přijít, chtít vše zadarmo a ještě k tomu péči zadarmo. To mi hlava nebere. Já osobě nerada řeším i oprávněné reklamace, prostě nejsem typ na dohadování. Každopádně vy musíte mít opravdu pevné nervy.
    Přeju Vám, ať jsou následující dny a týdny klidnější a co nejvíce spokojených klientek, protože od Vás opravdu nemůže odcházet nikdo nespokojený. :)
    Jinak mě pobavila klientka, co byla zklamaná, že prodloužení nikdo nepoznal. :)
    U mě to taky nikdo nepoznal, to že mám prodloužené vlasy ví jen pár vybraných lidí. Dokonce ani přítel to nepoznal, dokud jsem mu to neřekla. :)
    A tak to má být.
    Mějte se hezky a ty lepší dny určitě přijdou. :)
    Sabina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za milý a velmi povzbudivý komentář!!

      Vymazat
  2. To je hrůza, co si někdo může dovolit, vůbec nechápu, že ta slečna chtěla péči zdarma a ještě vrátit peníze. Nedávno mi psala do komentářů holčina, že chodí jenom k Dlouhovlásce a že je moc spokojená.

    Na facebooku jsem teď i četla, že si nějaká slečna nechala prodloužit vlasy, pak řekla, že si zajde do auta pro peníze a už se nevrátila. Na to taky pozor.

    Jinak bych byla ráda, kdyby ses podívala na můj článek o prodloužení humusem z ebay, kde všichni psali oslavné komentáře, jak jsou to úžasné vlasy. Nemáš nějaký návod, jak poznat umělé vlasy? Zajímalo by mě totiž, jestli to vlasy vůbec byly - nacházela jsem mezi hnědými i černé a bílé vlasy, kondicionér ani masky jim absolutně nepomáhaly a měla jsem z toho vyrážku

    Prodloužení levnými vlasy z Číny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj a děkuji moc za komentář i doporučení na svůj článek na blogu! Článek jsem okamžitě celý "zhltla" jedním dechem :-) I když zkušenost to byla samozřejmě hrozná. Jsem ale moc ráda, že jsi věnovala energii tomu sepsat takhle užitečný příspěvek. Věř tomu, že jsi tím hodně holek zachránila! Pokud bych mohla, ráda bych s Tvým svolením nasdílela Tvůj článek na Facebook Dlouhovlásky, bylo by to možné?

      Vymazat
    2. Ahoj, určitě nasdílej, budu jedině ráda, když to pomůže více holkám, které chtějí ušetřit na nesprávném místě. Pokud bys měla zájem, ráda ti ty vlasy i přenechám, kdybys chtěla mít třeba do příštího rozhovoru vzorek nějakého šmejdu nebo je mít jako odstrašující případ :)

      Vymazat
    3. Tak děkuji moc za svolení, článek určitě holkám pomůže! Vždyť dnes a denně chodí nešťastné klientky odjinud s různými problémy - nekvalitní spoje, nekvalitní vlasy, špatně naskládané pramínky atd... I dnes jsem jednu takovou fotku dávala na Facebook.

      Ještě se vrátím k dotazu, jak poznat dobré vlasy. Pokud pramen vlasů pevně chytneš a silou půjdeš do protisměru, zdravé vlasy budou klást odpor. Funguje to tak i s vlastními vlasy, budou se chovat stejně. Dolů hladce, nahoru těžce. Nekvalitní ztenčené vlasy (vlasy evropského typu, asijské ztenčené, ale i zcela umělé) se budou chovat stejně v obou směrech, budou nepřirozeně kluzké (jsou obalené silikonem), případně po pár umytích budou drhnout, jak budou vysušené, ale v obou směrech stejně.

      Vymazat
    4. Děkuji za radu :) už mám i vyzkoušeno - sebe jsem skoro natupírovala a s těma čínskýma to ani nehlo.

      Vymazat
  3. Proc mam pocit,ze ty clanky nepise ona :D tohle je na leceni:D aby se chlap vydaval za svoji slecnu :D

    OdpovědětVymazat
  4. Peťko vůbec nic si z takových čůz nedělej! Je evidentní, že tohle vůbec není tvoje chyba, slečny jsou prostě krůty. Myslím, že svojí práci děláte v Dlouhovlásce výborně a takovéhle keci můžete úplně s klidem vypouštět. Už rok se kochám každou fotkou co přídáte na facebook Dlouhovlásky a sama se nemůžu dočkat až k vám dorazím 28. 4. na konzultaci a následně na prodloužení! Nikdomu jinému než vám bych se na prodloužení nesvěřila!:)) Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
  5. To, že si nikdo prodloužení u slečny nevšiml..je pro Vás pocta, že jste odvedli tak výbornou práci, že to nikdo nepozná od originál dlouhých narostlých vlasů vlastních.

    OdpovědětVymazat