neděle 4. ledna 2015

Je tu nový rok 2015

Období konce roku a začátku nového bývá dobou přemýšlení, plánování, zpytování svědomí, tvorbou předsevzetí a snění o svých přáních...

Pro mě byl hodně zlomový i přelom července a srpna. Ten letní volný týden byla mimochodem jedna z mála dovolených, kdy mě nikdo nevydíral, záměrně neškodil ani mi žádný ze spolupracovníků nedělal ze života peklo. Měla jsem zkrátka týden volna, který jsem trávila mimo Prahu, tedy mimo ten klasický hektický shon, takže jsem si spoustu věcí utřídila v hlavě. A zbavila jsem se člověka, který mě zklamal. V té době jsem si také poprvé v životě povídala s kartářkou. A i když byla velmi přesná, dnes už vím, že v jedné věci se brutálně sekla. Ale o tom až třeba za měsíc...


Za uplynulé čtyři roky jsem prošla mnohdy drsnou školou mezilidských vztahů a komunikace, ale bylo to vykompenzováno hromadou zážitků, které bych neměla, kdybych nedělala to, co dělám. Takže předsevzetí mám asi jediné, a to být otevřenější a vřelejší ke klientkám, komunikativnější a přátelštější. Uvědomuji si, jak je důležitý vztah mezi mnou a Vámi a každý den vidím, jaké úžasné osoby mě v salonu navštěvují, ale při práci už se nedokážu soustředit na přátelské povídání. Návštěva salonu pak může působit jako běh na běžícím páse, ale tak to není, a mrzí mě, pokud to tak na někoho působilo. Ale jak jsem psala, budu neustále myslet na své předsevzetí a snad to u nás posunu zase o kousek výš :-)

Na druhou stranu, budu přísnější ke svým spolupracovníkům. Asi se budu muset naučit být taktní, ale zatím postačí, když už si nenechám tolik věcí líbit. Holt se v salonu někdy ozve něco, co by klientky slyšet neměly... Předem se omlouvám.


Kromě vyšších nároků na spolupracovníky (a s tím spojeného toho, že u nich ztratím bodíky), však nic jiného negativního na příští rok neplánuji, ba naopak! Pokud budu cokoli dělat s cenami, tak jedině v tom příjemnějším směru :-) (plánuji například zvýhodnění pro klientky, které se objednávají s velkým předstihem), plánuji účast na veletrhu a s tím spojené další akce, a samozřejmě nové pobočky. Jsem však jenom člověk, který něco buduje kousek po kousku, takže nevykouzlím 10 nových poboček během měsíce :-) ale krůček po krůčku bude vznikat jedna pobočka po druhé. Nyní pracuji na Liberci a samozřejmě jsem stále plně k dispozici v Praze, kde se věnuji jedné klientce za druhou, jako doposud. Bude to zajímavé, takže pokud u toho chcete být od začátku, sledujte to tu...


Ještě by mě zajímalo, kdo vymyslel "Drž si přátele blízko, ale nepřátele ještě blíž." Tohle totiž jde fakt dost těžko (spíše to nejde vůbec), a hlavně i krátkodobě je to hodně, hodně, hodně psychicky náročné. Pro člověka jako jsem já. Už jsem ale napsala, že nic jiného negativného na příští rok neplánuji - takže ne, ani žádné mrmlání nad tím, jak je co těžké. Berme život takový, jaký je, a berme si z něj veškerá ponaučení, co jdou. A dívejme se na svět pozitivně ;-)

Když to tak shrnu, mé povídání mělo daleko k tomu, aby bylo profesionální vůči mé práci, a dokonce i vzdálené typickým předsevzetím ve stylu "Chtěla bych se naučit vařit." 


Ale jo, když si tak v hlavě shrnu všechno, co se za uplynulé měsíce stalo, zanechalo to ve mně "ten správný otisk" a tu správnou motivaci jít kupředu, vylepšovat co se dá, budovat a být férová, a mít stále pozitivní mysl :-)

Takže v novém roce Vám přeji splněná přání, okolo sebe lidi, kteří Vás mají rádi, pozitivní mysl a zkrátka, ať rok 2015 stojí za to! ;-)

Vaše Petra.

Žádné komentáře:

Okomentovat