pátek 22. srpna 2014

Rozčesávání dredů a pásková metoda prodloužení vlasů

Zdravím všechny dlouhovlásky. Již před několika měsíci jsem pro Vás natočila video o rozčesávání dredů, které způsobily nekvalitní vlasy, se kterými si klientka nechala své vlasy prodloužit. Kdo ještě video neviděl, mrkněte na něj!


Klientka k nám ono pondělí přišla opravdu se strachem – s hrůzou, že půjde pod strojek. Sice jsem ji po telefonu mnohokrát uklidňovala, že už jsem (podle jejího popisu) rozčesávala i horší zámotky (a skutečně tomu tak bylo), nebylo se čemu divit, že má strach. Dodávám, že nekvalitní vlasy, ze kterých onen betonový dred byl, nebyly od nás ze salonu. Způsobily ho vlasy, které byly na vlasových páscích, a s touhle metodou se nekamarádím.


Zhruba před 2 lety, možná už před třemi, jsem chtěla touto metodou také vlasy prodlužovat, proto jsem si nakoupila nějaké vlasy na zkoušku pro sebe. Vícekrát a od více dodavatelů. Vždycky jsem chtěla, aby na těch páscích byly nejkvalitnější možné vlasy, ideálně panenské. To mi nikdo nebyl schopný vyrobit, tak jsem nakonec zkusila vlasy, které měly být šetrně zesvětlené z tmavých a šetrně barvené. Nosila jsem melíry, takže jsem vyzkoušela vlasy 3 odstínů najednou – nejsvětlejší blond, středně hnědou a světlý odstín mezi tím.

Takhle pěkné byly vlasy na začátku (foto je hned po nasazení).

Ve zkratce, měla jsem takový půlrok plný experimentů a vkládala jsem do páskové metody opravdu naději :-) ale kvalita vlasů nebyla ani na hranici toho, co by mě upokojilo a co bych se nebála nabízet. Žádný odstín, tedy ani ty tmavší, ani od jediného dodavatele. Jen některé byly trochu horší, některé trochu lepší. Proto někteří dělí vlasové pásky do kategorií vlasů evropského typu (nebo indických) a východoevropských vlasů. Jsou to ale jen jakési marketingové názvy, protože podle mě ani ty „východoevropské“ nic z východní Evropy neviděly ani z letadla. Podle mě je to ve finále, ať to přeprodá kdokoli, původem asijský produkt, jen někdy trochu povedenější, jindy odfláklejší. 

A takhle u mě vypadaly vlasy po 2 měsících nošení. Vymyla se barva a cuchat se také začly (náznak je vidět), musely jít v tuto chvíli dolů. Jenom se tedy omlouvám za pozadí fotek, ale tak aspoň je vidět autenticita :-)

Pokud si tohle čte někdo, kdo vlasové pásky nabízí a bere je rovnou ze zahraničí, a čertí se u mého textu :-) tak ale ať si sáhne do svědomí. Na druhou stranu netvrdím, že se nedají vyrobit „po domácku“ a z kvalitních vlasů, ale pak nevypadají jako na obrázku níže:


A také po domácku vyrobené vlasové pásky se většinou rychle rozpadají a vlasy z nich línají. A mockrát jsem se s nimi nesetkala. To naopak klientky, které si přijdou k nám do salonu vlasové pásky nechat sundat, protože jsou vlasy na nich nekvalitní, cuchají se nebo vypadají jako chemlon, přibývají. Obvykle tvrdí, že je kupovaly jako východoevropy. Přesně jako klientka, o které mluvím ve videu.


Tento šílený dred (na prvním ze 4 obrázků výše) se klientce vytvořil ve vlasech po návštěvě bazénu. Jednalo se o vlasové pásky, které sice nebyly zakoupeny jako asijské (evropského typu), ale na 100 % byly, jak už jsem psala… Klientka je nosila pouhý měsíc – do té doby, než se stalo toto. Tehdy v neděli večer (okolo deváté hodiny večerní) musela obvolat kadeřníky a salony v Praze, aby jí někdo pomohl. Kadeřnice, která klientce vlasy prodlužovala, se na ni vyprdla. Dovolala se tedy mně. Radila jsem, ať se to klientka snaží v rámci reklamace vyřešit se svojí kadeřnicí a svým salonem, a tak jsme byly domluveny, že to ještě v pondělí zkusí (měla na to maximální nárok, o tom nemůže být pochyb!), a když to jinak nepůjde, může odpoledne dorazit. Bohužel se na ni kadeřnice vyprdla i v pondělí, a tak jsem klientku měla odpoledne na starost já. Svým způsobem asi naštěstí, protože takováto práce si vyžaduje opravdovou trpělivost, a tu by ona kadeřnice nemusela mít. Nejdříve jsem tedy odseparovávala vlastní klientčiny vlasy, které se do dredu přimotaly z levé a z pravé strany a zhora... 


... a poté jsem se vrhla na otevírání pásků a vyčesávání vlasu po vlase z otevřených pásků. Ve finále jsem odseparovala celý velký dred jako kompozit a zbýval dorozčesat zbytek. Na druhém ze 4 obrázků výše je tedy vyfocen dred z nastavených vlasů. Hlavně klid :-) protože tento dred je pouze z vlasů prodloužených, tedy ne vlastních! Vlastní vlasy jsem kousek po kousku separovala pryč z dredu. Na třetím obrázku je tedy hlavička po rozčesání a umytí ;-) A protože klientka na prodlužko nezanevřela, a naopak – byla nadšena ze zásob našich přírodních, opravdu přírodních :-) vlasů, které jí toto na hlavě nemohou udělat, doplnila jsem klientce pro její lepší pocit 30 pramínků.

P.S., milí obchodníci...

Doufám, že se na mě teď nesesune salva naštvaných obchodníků s vlasovými pásky, co to tu píšu a že jim odrazuju zákaznice… Jako jasně, musím napsat, že kdyby se každý stogramový set vlasových pásků, které se prodají, choval takhle, tak po ulici chodí stovky zadredovaných holek. A nechodí, že jo? Ale pokud už takové vlasy prodáváte, věnujte čas instruktáži klientkám, jak se o vlasy starat a co se s nimi může přihodit. A pokud vlasy nejsou přírodní, tak se to stát může! Náhoda je blbec. Pokud nebudete lhát o jejich původu, struktuře a kvalitě a klientka bude vědět, do čeho jde, je to její volba...


A budu určitě ráda za Vaše názory a zkušenosti, tak se podělte a dejte vědět! Díky moc! :-)

Mějte se všichni moc hezky,

Vaše Petra.


5 komentářů:

  1. Juuu tak to tedy koukám, nosím pásky už několik let a naštěstí se mi tohle zatím nikdy nestalo, spíše naopak, vlasy jdou sundat krásně, bez trhání vlastních vlasů, ale je pravda, že jednou jsem si pořídila vlasy u profibeuty asi za 3000,-, a ty mi tehdy hodně zničily moje vlasy a měla jsem na hlavě jeden velký chemlon .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář!! Vlasové pásky, to je zkrátka velká sázka do loterie... :-/

      Vymazat
    2. Ja nosim pasky uz 8rokov a nedam na ne dopustit. Uprimne, ten dred co vidim na foto, si myslim ze okrem nekvalitnych vlasov to sposobila aj VELMI nespravna starostlivost. O predlzene vlasy (akekolvek) je treba sa starat a pravidelne ich rozcesavat, ten dred urcite nevznikol len tak sam od seba :) Akekolvek predlzene vlasy sa vysuju velmi rychlo, kedze nemaju prirodzenu vyzivu, takze zaklad je vyzivovat a zvlhcovat. Nechcem uz mudrovat, ale ja mam s paskami len dobre skusenosti :)

      Vymazat
    3. este by som rada doplnila, kedze si prave citam na Vasej (inak velmi zaujimavej) stranke nevyhody paskovej metody :)
      Ja si robim cop uplne hore a ziadne spoje nieje vidno. Ked uz mam trocha viac odrastene vlasy, vtedy to moze obcas vytrcat, ale da sa to zamaskovat. V zasade ale cop uplne hore nieje ziadny problem. Dalej musim oponovat v intervale medzi posunmi, ja chodim na posun kazdy 3-4 mesiace. 3 mesiace je ideal, 4 mesiace uz je vela a treba vlasy viac zalakovat, aby nebolo vidno spoje, co uz nevyzera az tak dobre, priznavam. Ale po 4 mesiacoch je vidno asi kazdy druh spoju, nie? :) Este doplnim, ze ani po 4 mesiacoch sa mi spoje neodlepuju, neuvolnuju, nelepia, ale krasne drzia :)
      Jedinu nevyhodu, ktoru mozem povedat je, ze sa mi lamu konceky a po roku nosenia ich musim vymenit za nove, lebo su aj o 10cm kratsie. Ale nieje to tak u vacsiny predlzovanych vlasov? To neviem :)

      Vymazat
  2. Ahoj, já mám ted 2.měsícem pásky z profi beauty a musím říct a zaťukat,že zatím úplně v pohodě. Vlasy se mi vůbec necuchají konce mám pěkné tlusté ( samozřejmě se o vlasky starám) a nemám ani pocit že by mi to vlasy ničilo jako třeba micro ringy ,které jsem kdysi měla. Tak snad to bude dobré !

    OdpovědětVymazat